Motorové manipulační vozíky jsou mobilní stroje používané nejčastěji v logistice, stavebnictví, lesnictví i jinde pro vertikální i horizontální manipulaci s materiálem. Manipulační vozíky jsou ruční nebo motorově poháněné nízkozdvižné nebo vysokozdvižné nebo zařízení pro překládání kontejnerů. Rozdělují se podle druhu pohonu, řízení a účelu:
Třída I. vozíky s akumulátorovým pohonem - elektrovozíky - jsou poháněné trakční baterií, která současně tvoří část protizávaží. Jsou bez emisí a proto vhodné do vnitřních prostor.
Třída II. vozíky se spalovacím motorem - motovozíky jsou poháněné spalovacím motorem. Jako palivo může být použito benzinu, motorové nafty nebo plynu. Jsou vhodnější pro venkovní prostory.
Skupina A - C plošinové vozíky pro horizontální přepravu, mohou být ručně vedené, s pákovým a nebo volantovým řízením
Skupina D - E vysokozdvižné vozíky jsou určené pro vertikální i horizontální přepravu. Mohou být ručně vedené nebo s pákovým řízením, zpravidla pro menší nosnosti.
Skupina W1 - W2 nejčastější vysokozdvižné vozíky, lidově nazývané "ještěrky". Vozíky této skupiny mají volantové řízení a mezní nosností mezi skupinami W1 a W2 je 5tun. Dodávají se v mnoha variantách a nosnostech pro standardní podmínky, i jako terénní nebo do výbušných provozů.
Skupina G jsou vozíky určené zpravidla pro regálové zakládání v logistických areálech. Charakteristický je pro tuto skupinu zdvih stanoviště obsluhy s transportovaným břemenem
Skupina Z zvláštních nebo speciálních vozíků může být celá řada od retraků nebo vychystávacích vozíků až po kontejnerové vozíky (na nádražích nebo v přístavech - vozíky o nejvyšších nosnostech - cca 80tun)